Świat się kończy. Nie tylko w nowym spocie paryskiego domu mody.
Nie tak dawno informowaliśmy, że Balenciaga po ponad pół wieku wróci do projektowania haute couture. Zanim to się stanie, w nasze ręce wpadnie regularna kolekcja wiosna-lato 2020. Promuje ją 4-minutowy spot w formie surrealistycznego, apokaliptycznego wydania wiadomości.
To abstrakcyjna satyra o czasach, w których żyjemy – umierającej planety oraz kretyńskich i destrukcyjnych politycznych manewrów. Demna Gvasalia wie, że dystopia zbliża się wielkimi krokami i ciągnie swoją markę w coraz bardziej polityczną stronę. Przerażające aspekty kampanii uwypuklają wstawione modelom cyfrowo usta (rodem z Dziennika Telewizyjnego Jacka Fedorowicza) oraz muzyka skomponowana przez noise’ową, post-memiczną grupę Wolf Eyes.
News flash był oryginalnie streamowany na większości kont społecznościowych domu mody, m.in. na Twitterze i Instagramie. Teraz jest już dostępny do obejrzenia na Youtubie: